Suami Ini Cuma Gembira Seketika Kerana Kehilangan Isteri Tercinta Selepas Melahirkan Bayi Kembar 4.

Seorang wanita telah meninggal beberapa saat selepas melahirkan anak  ‘kembar empat’ yang dikandungnya.

Erica Morales, 36, dan suaminya Carlos menjalani rawatan kesuburan atas proses kehamilannya ini. Akhirnya, pada hari Khamis, Morales melahirkan tiga anak perempuan dan satu anak lelaki di Hospital Banner Good Samaritan di Phoenix, Arizona, sebulan lebih awal sebelum tarikh kelahiran yang sepatutnya.

Beberapa jam kemudian dia meninggal dunia sebelum mendapat peluang untuk bertemu anak-anaknya, Carlos Jr, Paisley, Tracy, dan Erica.

Doktor telah melakukan penyiasatan segera bagi mencari punca kematiannya yang masih belum diketahui. Anak-anak semuanya tetap hidup dan sihat.

Pada hari Selasa, Morales masuk hospital dengan kaki bengkak dan ujian darah menunjukkan tekanan darahnya menjadi 190/90. Dia menulis di Facebook, ‘Doktor cakap saya harus merawat inap sampai melahirkan. Sudah turun lebih rendah hari ini tapi sudah terlambat. Doktor menahanku dan dia melakukan beberapa test.”

Setelah menjelaskan bahawa itu pasti akan menjadi kelahiran pramatang, Morales menambah, “Saya selalu iginginkan yang terbaik, tapi kadangkala kamu hanya harus sabar dan bersyukur kepada Tuhan yang sudah memberkati sampai saat ini dan menaruh harapan sepenuhnya di tanganNya. Terima kasih atas doanya dan segala hal lainnya.”

Akhirnya dukacita buat keluarga Morales, terutama suaminya iaitu seorang broker real estat dari Memphis, Tennessee, Carlos yang menikahinya pada bulan Oktober 2007.

Sepupunya dan sahabatnya Christina Todman mengatakan, “Inilah yang mereka inginkan, memiliki keluarga, membuat keluarga mereka lengkap. Ini seperti cerita dongeng.”

“Sangat sukar untuk  dibayangkan bahawa dia telah berjuang keras untuk anak-anaknya. Dia tidak  pernah menyisir rambut mereka, memegang tangan mereka, melihat mereka menikah, tidak ada yang akan terjadi untuknya,” kenyataan Nicole Todman, sepupu Morales.

Tapi, lihatlah, sampai saat ini, anak-anak ini telah membesar menjadi anak yang sihat dan lincah, Carlos sering berkongsi gambar  kembar empat ini di akaun Facebook yang dibuat khusus untuk mengingati mendiang isterinya yang tercinta.

Mereka hidup dengan bahagia bersama ayah yang selalu mencintai mereka.

Ketika membaca kisah mereka, apa yang terlintas di fikiran admin, bagaimana seorang Ayah mampu untuk  menjaga dan membesarkan anak kembar 4 ini, pastinya perlu perbelanjaan yang sangat tinggi.

Tapi ternyata, bersyukur ada orang yang bermurah hati, mereka mengumpul dan mengutip serta memberi dana bagi keluarga ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *